Projekce & besedy s tvůrci ~ Koncert v kinosále, DJs a tanečky
Kavárna, bar & místní víno ~ Tvořivé dílny pro děti

Dílny animace
a hraného filmu pro děti

Letos poprvé doplní animační dílnu pro děti od šesti let intenzivnější osmihodinový kurz hraného filmu. Kurzy proběhnou 4. - 5. 11. v Pražírně a městské knihovně.
Klienti Domova Horizont mají kurz animace zdarma.

PÁTEK 3/11


Divadlo ve filmu: Maryša

divadelní inscenace pro kameru / 100 minut

režie: Viktor Tauš, režie divadelní inscenace: Jan Mikulášek
hrají: Pavla Beretová, David Prachař, Vladimír Javorský, Taťána Medvecká, Matyáš Řezníček


Divadlo ve filmu: Maryša je unikátním prolnutím divadelního a filmového umění. Filmovým přepisem divadla z doby, kdy diváci kvůli pandemii covid-19 na dlouhé měsíce nesměli do svých divadel a divadla nemohla otevřít sály svým divákům.

Viktor Tauš, společně s kameramanským virtuózem Martinem Doubou a střihačem Aloisem Fišárkem, se ujal Maryši, slavné divadelní hry bratří Mrštíků. Respektive její inscenace pro Národní divadlo z podzimu 2017, již zpracoval uznávaný divadelní režisér Jan Mikulášek se svým dvorním scénografem Markem Cpinem. Umělci tragédii vesnické dívky oprostili od folklóru, děj situovali do nahrávacího studia a herce oblékli do současných kostýmů. Výsledná hra je plná důmyslných metafor a silných emocí a v jádru věrná své nadčasové předloze.

"Na jevišti se nehraje o ničem menším než o krutém zmarnění života, o duševním a fyzickém násilí a především o neschopnosti vzájemně si naslouchat."


Úsvit

drama, krimi / 117 minut

režie: Matěj Chlupáček, scénář: Miro Šifra
hrají: Eliška Křenková, Miloslav König, Milan Ondrík, Martha Issová ad.


Do městečka Svit pod Tatrami přijíždí v roce 1937 ředitel velké továrny se svou ženou, aby zde po baťovském vzoru Zlína postavili moderní průmyslové město. Jejich plány ale naruší znepokojující nález mrtvoly v areálu továrny. Případ přesahuje možnosti místních četníků, podléhá maximálnímu utajení a na místo přijíždí tajná policie. Nicméně zdá se, že jediný, kdo chce záhadu vyřešit a nalézt odpovědi a pravdu, je ředitelova těhotná žena…

Úsvit je dobová detektivka ze života ve společnosti, která už není tradiční, ale ještě se nestala moderní, a s výrazným přesahem do současnosti. Tematicky ambiciózní, žánrově různorodá a vizuálně podmanivá. Trpělivému divákovi se odvděčí jako málokterý tuzemský film.

SOBOTA 4/11


To nejlepší z animace

Máme tu čest uvést výběr vynikajících krátkých animovaných filmů současných mladých filmařů z FAMU. Pásmo je ukázkou jejich talentu, originálního vidění, pracovitosti i schopnosti práce s nejrůznějšími animačními styly, kupříkladu olejomalbou na skle či pookénkovou animací reálných předmětů a herců.

Mezi promítané snímky patří podmanivý baladický počin Anny Podskalské Rudé boty inspirovaný stejnojmennou pohádkou Hanse Christiana Andersena o marnivé dívce s červenými botami, které ji za trest nutí neustále tančit, či hravá, nápaditá a hojně oceňovaná Electra Darii Kashcheevy, surrealistický a asociativní "barbie horor", "nespoutaná vizuální báseň" o dívčím dospívání, zpracovávání traumatu a komplikovaném vztahu k vlastnímu tělu.


Brutální vedro

brutální drama / 75 minut

režie a scénář: Albert Hospodářský
hrají: Vincent Hospodářský, Milan Mikulčík, Zdeňka Petrová, Bára Voříšková ad.


"Fragment Slunce letí k Zemi. Za 30 let ji mine nebo dojde k nárazu. Smiř se s tím."

K Zemi pomalu letí rozžhavený kus Slunce. Teplota prudce stoupá a Vincent se zasekl kdesi na konci světa. Lidské povahy se deformují a vařící realita je pokřivená… Brutální vedro je maximálně pozoruhodné dílo debutujícího Alberta Hospodářského. Stěží zařaditelný, esteticky promyšlený a divácky vyzývavý titul je protkán zcela unikátní a nekompromisní originalitou, tvůrčí nebojácností, až drzostí a autorovým mimořádným pozorovacím talentem… Vincenta ztvárnil Vincent, Albertův o pět let mladší bratr. 


Bod obnovy

sci-fi, drama, krimi, thriller / 116 minut

režie: Robert Hloz, scénář: Tomislav Čečka, Robert Hloz, Zdeněk Jecelín
hrají: Andrea Mohylová, Matěj Hádek, Milan Ondrík, Václav Neužil ml., Karel Dobrý ad.


V roce 2041 máte právo být po nehodě či jiné nepřirozené smrti oživeni. Stačí si jen pravidelně vytvářet digitální zálohu své osobnosti – bod obnovy. Agentka Em dostává do rukou případ, kdy byla základní pravidla obnovy porušena. Bod obnovy oběti byl smazán a Em tak má před sebou výjimečný zločin…

Jedno z největších překvapení českého filmu, sci-fi kriminálka ze cyberpunkové Prahy a blízká budoucnost, kdy technologie budou zaručovat lepší život a lidé si budou moci zaplatit jeho prodloužení.


PSH
Koncert v kinosále

Kultovní Peneři Strýčka Homeboye poprvé v Kyjově.

Orion, Vladimír 518 & Mike Trafik, tři jména, písmena, bangery vznikaj. Velmi inteligentní Pražáci budou odpovídat na záludné otázky, PSH ist gute Gruppe / Kurzweil, Roland, Sennheiser.

NEDĚLE 5/11


Good Old Czechs

dokumentární / 83 minut

režie: Tomáš Bojar, scénář: Tomáš Bojar, Marek Šindelka
mluví: Jan Foukal (hlas Františka Fajtla), Miroslav Pecháček (hlas Filipa Jánského)


Společný projekt uznávaného dokumentaristy Tomáše Bojara a talentovaného střihače Šimona Špidly vypráví o strhujících osudech dvojice mladých československých letců RAF Františka Fajtla a Filipa Jánského. Činí tak montáží dobových archivních záběrů, mistrným ozvučením a osobními vzpomínkami a postřehy obou pilotů… Good Old Czechs je audiovizuálně podmanivé prolnutí malých a velkých dějin, svědectví o poetičnosti zamračeného nebe, banální všednodennosti i totální zkáze.

"Místní se nás ptali, jestli jsme z Belgie, z Francie, nebo odkaď. 'We are from Czechoslovakia,' říkáme jim. A jeden Angličan na to hned povídá: 'Good old Czechs!' V davu se to pak šířilo jako úplná infekce. 'Good old Czechs, good old Czechs,' volali na nás všichni, i když asi sotva věděli, kde nějaký Československo vůbec leží."


Tonda, Slávka
a kouzelné světlo

animovaný-loutkový, rodinný, dobrodružný / 82 minut

režie: Filip Pošivač, scénář: Jana Šrámková
mluví: Michael Polák, Antonie Talacková Barešová, Ivana Uhlířová, Matěj Hádek, Jana Plodková ad.


Jedenáctiletý Tonda od narození svítí. Jeho možná až přespříliš starostliví rodiče se ho snaží držet doma, aby jej ochránili před vnějším světem. To se změní ve chvíli, kdy se před vánočními svátky do jednoho ze sousedních bytů nastěhuje Slávka, tajemná dívka, která mu obrátí svět naruby. Tonda v ní získává první opravdovou kamarádku, před kterou může odhalit fantazijní svět ve svém polštářovém bunkru. Slávka zase Tondovi ukáže zázračnou baterku. Ta svým světlem dokáže z obyčejných věcí vytvářet úžasné obrázky a kouzelné světy, které vidí pouze oni. Tím začíná jejich dobrodružné pátrání po původu záhadných chomáčků tmy, které vysávají z jejich domu sluneční světlo…

Tonda, Slávka a kouzelné světlo je dalším z důkazů, že tuzemská animace je na světové úrovni. Celovečerní debut Filipa Pošivače vypadá překrásně. Díky propracovanému a nápaditému vizuálu, barvám, světlům či kameře. Dojemný a tematicky pestrý snímek je nejen pro děti, ale i pro dospělé – pro ně dost možná především. 


Přišla v noci

komedie, horor / 85 minut

režie a scénář: Jan Vejnar, Tomáš Pavlíček
hrají: Simona Peková, Annette Nesvadbová, Jiří Rendl ad.


Když si pár třicátníků pustí přes práh matku jednoho z nich, netuší, že se právě ocitl v komorním očistci. Poklidný život se pomalu mění v chaotické trosky. Pěstěná šedesátnice Valerie je energická diva, která si krok za krokem podmaňuje nejen prostor bytu, ale i mysl jeho obyvatel. Plíživá domácí invaze nabírá na síle, jistoty se otřásají, hranice soukromí bortí. Mají matky a tchýně vždycky pravdu? Myslí to s námi dobře? A nejsou někdy právě proto těmi největšími monstry?

Film Přišla v noci Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara je rozkročený mezi hořkou komedií a hororem, jenž pracuje s motivem vetřelce v intimním prostoru domova. Nízkorozpočtový a chytrý titul, jehož od premiéry na karlovarském festivalu provází divácké i kritické nadšení, působí civilně a autenticky a osvěžuje žánr tuzemské komedie o absurdní humor, pečlivě odposlouchané dialogy a obecně platné vztahové situace.

Hlavní úlohy se bravurně zhostila rázná brněnská divadelní herečka Simona Peková, pro niž se jednalo o první filmovou roli za dekádu.